W 2022 roku przeprowadzone zostało badanie ewaluacyjne pn. Podsumowanie wsparcia z EFS w obszarze kształcenia przeddyplomowego na kierunkach medycznych. Ewaluacją objęto projekty realizowane w ramach Działania 5.3. oraz 5.5 Programu Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).
Na potrzeby ewaluacji przeprowadzono: analizę danych zastanych, badanie ankietowe z beneficjentami (104 ankiety) oraz uczestnikami projektów (768 ankiet), telefoniczne wywiady pogłębione z beneficjentami (10 wywiadów) oraz uczestnikami projektów (10 wywiadów), a także panel ekspertów.
Wyniki badania potwierdziły wysoką skuteczność projektów z Działania 5.3 oraz 5.5 PO WER i ich wpływ na wzrost kompetencji i poprawę jakości kształcenia, co obrazują szczegółowe dane poniżej.
- Niemal wszyscy (99%) uczestnicy projektów ocenili wysoko bądź bardzo wysoko zgodność wsparcia z potrzebami reprezentowanej uczelni.
- Blisko 88% wspartych absolwentów studiów na kierunkach medycznych pracuje w wyuczonym zawodzie. Większość z nich (68%) potwierdziło, że przyczynił się do tego właśnie udział w projekcie.
- 70% badanych uczestników projektów w ramach obowiązków zawodowych korzysta z wiedzy i kompetencji nabytych w trakcie zajęć objętych wsparciem, a ponad 74% przyznało, że realizowany projekt pozwolił w wysokim bądź bardzo wysokim stopniu uatrakcyjnić kształcenie przeddyplomowe.
- Blisko 85% przedstawicieli beneficjentów (uczelni), a w przypadku kierunku pielęgniarstwo i położnictwo aż 89%, zauważyło wzrost zainteresowania podejmowaniem kształcenia na reprezentowanej uczelni, który ich zdaniem spowodowany został realizacją projektu.
- 85% spośród uczestników projektów potwierdziło wpływ utworzonych CSM na poprawę jakości kształcenia.
Raport końcowy dostępny jest w sekcji: Raporty publikacje i analizy. Dodatkowo zachęcamy do zapoznania się z ulotką, prezentującą najważniejsze dane i wnioski płynące z tej ewaluacji.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się